torsdag den 7. juni 2012

Modul 3: Mediepædagogik
OPGAVE 2: Øvelser i PaintNet:

Øvelse 1:
Første øvelse jeg går i gang med er collage opgaven.
Jeg har brugt en del timer efterhånden, og kan IKKE finde ud af at få det til at virke. Så jeg bruger min første livline, og kontakter Henriette. Og hun kan hjælpe mig. Men synes stadig ikke helt det virker som jeg gerne vil have, og googler mig frem til en super beskrivelse, der er delt i to film, og som hedder:
og
Jeg følger slavisk hans instruktioner, og så går det.
Tror jeg….
Jeg finder billeder på http://www.flickr.com/creativecommons/by-2.0/ og synes alt virker fint. Indtil jeg vil sætte de klippede ting på baggrunden…
De er så små, at det nærmest er umuligt at se hvad det er! Men jeg lægger ind hvad jeg har lavet, - også den første collage, hvor jeg bare har lagt billeder ind.
Et sjovt projekt som kræver en del tid. Lærer man først programmet at kende, tror jeg, man kan lave mange sjove og flotte billeder.
Men skal det bruges i pædagogisk arbejde kræver det, at pædagogen er fortrolig med paint.net.
Billederne jeg har brugt er:
Jgoge                                 Nick…                                                      Fred_v        
Enokson                           Orange…                                                Nicola…
photosteve101                 Robert…                                                  Digital…
Jamesongravity's photostream                                                       photosteve101

 Første forsøg blev ok. At gøre billederne transparente er endnu ikke lykkedes mig...
 Andet forsøg. Jeg prøver med billeder fra flickr, men skal jeg bruge et som baggrund, synes jeg de er meget små..!
Og her er så et af mine egne fotos fra Rom. Og nej det er ikke insekter som flyver rundt i luften, men et ikke heelt vellykket forsøg på at klippe billeder fra flickr, som så er sat ind. Det udklippede er jo nærmest mikroskopisk i forhold til billedet...
Hmm det kræver vist lidt mere øvelse....





Øvelse 2:

Lidt lettere at gå i gang med øvelse 2, da jeg nu har fået lidt (omend meget lidt..) indsigt i paint.net.
Igen noget som ikke vil helt som jeg vil.. Men nå, her er mit bud på øvelse to:

Her det oprindelige foto som jeg har beskåret.





Fotoet er blevet gråt, og en smule kedeligt! Men måske en fed måde, hvis man vil fremhæve enkelte detaljer i et billed...!




Skoene med kontrast! Nu er det pludselig blevet et fedt billed!






Og nu med farve!







Et forsøg på en Warhol-kylling kom til at se sådan ud! Jeg har googlet mig frem til en rigtig god manual på nettet: http://www.youtube.com/watch?v=TyyrxYknyTw
Og sådan blev det færdige resultat:

 Hermed det færdige resultat! Et sjovt med tids og for mig tålmodighedskrævende projekt...!!

I sidste øvelse i denne opgave, har jeg stadig brugt kylling som mit motiv. Og det er blevet til fine billeder! Der er rigtig mange muligheder med paint.net, men det tager tid at blive fortrolig med det. Manualen fra Skolekonsulenterne.dk synes jeg er en smule uoverskuelig. For mig har det været lettere at finde forskellige sider på nettet, og så have dem kørende, mens jeg selv har været aktiv ved siden af. Men her er kylling i forskellige varianter:


    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar