tirsdag den 22. februar 2011

Børns vittigheder

Børns vittigheder:
Forleden fik jeg besøg af Laura på 8, som har været i dagpleje hos mig.  Jeg spørger hende om hun kender nogle vittigheder, og efter en god lang tænkepause siger hun så:
”Alle børn kom over vejen, undtagen Peter, han manglede en meter” –efterfulgt af et latteranfald!
Jeg griner med hende, og spørger hvor hun har hørt den. ”I skolen” svarer hun. Jeg spørger hende om hun kender en mere, -igen tænkepause, inden hun svarer: ”NEJ, men jeg kan lave en drengearmbøjning, vil du se??”

Mine egne børn sidder i sofaen og snakker. Jeg spørger dem om de ikke kan fortælle mig en vittighed, og Theis (14) lægger ud med at spørge: ”Ska den være fræk eller sjov??” Derefter siger han:
”Hvad giver skotterne hinanden til jul?? –Hånden!”
Anna: ”Den forstod jeg ikke”
Theis: ”Det fordi de er så nærige!!!”

Theis: ”Alle børn hed Anna, undtagen Claus, han hed Jørgen”

Jeg: ”Ej fortæl mig nu en vits”
Theis og Anna: ”Lakritzzz  uuuuhhhhhh  -vi ka bare det der….!
De griner, kigger på hinanden, og klapper hinanden i hånden….

Tydeligvis er det ikke vittigheder de tænker på lige nu, men Anna kommer alligevel i tanker om en:

To blondiner havde hver deres hest, men kunne ikke kende forskel på dem. Først klippede de manen kortere på den ene, men den groede ud igen. Derefter klippede de halen kortere på den anden, men den groede ud. Så pludselig siger den ene: Nu ved jeg det, den sorte er højere end den hvide!!




1 kommentar:

  1. Hej Mette

    .....Gåder er også helt OK i dette sammenhæng. - Børnene omkring dig kunne da en del gåder/vitser

    SvarSlet